onsdag 17 augusti 2011

Numark M8

När jag spelar "ren vinyl" alltså de spelningar då jag kör riktig vinyl rakt igenom. Alltså bara nya och gamla vinyl-plattor. Då använder jag min skivspelarcase med 2st Technics 1200 Mk2 och en Numark M8-mixer. (På bilden ovan är även min Traktor X1 med). Denna mixer har lite inbyggda effekter som gör att man kan skapa lite mer sköna mixar och effekter till de annars analoga spelarna. Det är en mycket prisvärd och trevlig mixer att arbeta med.
Numark M8 är en 4-kanals mixer i standardstorlek med balanserad master, Beatkeeper och musiksynkad FX-del (delay/filter/flanger/phaser/pan m.fl) som kan adresseras till valfri kanal, alternativt mastern.

Totalt 5 line, 2 phono och 2 mik-ingångar samt en extra toppmonterad line-ingång för anslutning av extern ljudkälla som laptop, mp3-spelare m.m. Varje kanal är försedd med gain- och 3-bands EQ, inklusive nivåindikator.

X-fadern har reglerbar kurva och kan adresseras till valfri kanal. Förlyssningen har X-fade funktion. Balanserad masterutgång (XLR).
M8 har en separat Booth-utgång med individuell volymkontroll för monitorer/medhörning eller för ljudsättning i annan del av lokalen.
Spänning: 230V/50 HzVikt: 
Dimension:Antal ingångar: 5+1 line / 2 phono / 2 mik 
Ingångskontakt line/phono: RCAIngångskontakt mik: XLR + 6,3 mm tele 
Utgångskontakt bal.master: XLRUtgångskontakt obal.master: RCA 
Utgångskontakt booth: RCAMusiksynkad FX-del

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar